در حال بارگذاری فایل ...
اپ گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهراندسترسی آسان‌تر

تعمیر اجاق گاز


نمیتوان از اهمیت اجاق گاز در آشپزخانه چشم پوشی کرد، امروزه اجاق گاز‌ها در تنوع بالایی عرضه می‌شوند، اجاق گازها در دو مدل توکار و به صورت مجزا در آشپزخانه ها بسته به سلیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول اجاق گازهای مجزا، دیرتر خراب می‌شوند و امکانات متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. از جمله این امکانات میتوان به فر گازی اشاره نمود.
بهتر است در صورت خرابی برای تعمیر اجاق گاز خود از نیروی متخصص در این زمینه بهره ببرید، اما ممکن است بعضی از مشکلات اجاق گاز را نیز بتوانید در منزل برطرف نمایید. در هر حال به شما پیشنهاد میکنیم برای شناسایی مشکل اجاق گاز، با ما همراه باشید.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

راهنمای دریافت خدمات تعمیر اجاق گاز

در ابتدا به یاد داشته باشید که برای تعمیر اجاق گاز باید از مهارت و دانش کافی در مورد انواع اجاق گاز برخوردار بود. پس به هیچ عنوان اجاق گاز خود را به تعمیرکاران محلی که فقط تعمیرات را به صورت تجربی انجام میدهند، نسپارید. بهترین کار این است که از نمایندگی اجاق گاز کمک بگیرید. این مجموعه ها به طور معمول دارای تکنسین های زیادی هستند که با دانش کافی قادر به تعمیر انواع اجاق گاز میباشند. این مجموعه ها با توجه به مشکل اجاق گاز، تعمیرکار متخصص در آن زمینه را به محل شما اعزام خواهند کرد.

 

 

آشنایی با اجزای اجاق گاز

جهت تعمیر اجاق گاز و همچنین تشخیص منشا خرابی در آن بهتر است در مورد اجزای تشکیل دهنده اجاق گاز اطلاعاتی کسب کنید. به طور معمول شکستگی یا خرابی اجزای تشکیل دهنده گاز موجب از کار افتادن آن میشود. هر یک از اجزای تشکیل دهنده اجاق گاز در راه اندازی آن نقش منحصر به فردی دارند. شناخت قطعات اجاق گاز میتواند به سرویس اجاق گاز و نگهداری از آن کمک کند. درنتیجه می توان عمر مفید اجاق گاز را افزایش داد. برخی از قطعات تعویضی مهم اجاق گاز به صورت زیر میباشد:

  1. جعبه فندک و ترانس های ولتاژ: وظیفه انتقال ولتاژ به سر شعله و تولید شعله
  2. سیم فندک: به وسیله جعبه فندک، ولتاژ را به شعله ها منتقل میکند.
  3. ترموکوپل: وظیفه حذف تاخیری گاز به هنگام خاموشی اتفاقی شعله
  4. میکرو سوئیچ: قطع و وصل کردن جریان برق برای جرقه زدن فندک
  5. شیر یا ولوم: تنظیم میزان حجم ورودی گاز به اجاق گاز
  6. پایه های اجاق گاز
  7. بوبین
  8. ترانس جرقه زن
  9. سر شعله

 

ایرادات شایع اجاق های گاز فردار و غیر فردار  

عیب یابی و تعمیر اجاق گاز در زمان مناسب میتواند از بوجود آمدن خسارت های بزرگتر جلوگیری کند. همچنین سرویس اجاق گاز در بازه زمان های مشخص توصیه میشود. زیرا با ایجاد مشکل در کارکرد اجاق گاز علاوه بر معطلی، ممکن است اجاق گاز موجب آتش سوزی نیز شود. در این صورت ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به وجود آید.

در صورت مشاهده هر یک از نشانه ها و ایرادات زیر توصیه میشود فورا اقدام به تعمیر اجاق گاز فردار یا غیر فردار خود کنید. همچنین به هنگام تعمیر ایرادات اجاق گاز بهتر است از تکنسین بخواهید که  به سرویس اجاق گاز  نیز بپردازد تا از خرابی های احتمالی در آینده جلوگیری شود. ایرادات شایع اجاق گاز که قابل تعمیر هستند به صورت زیر است:

•    مشکل جرقه زدن در اجاق گاز
•    خاموش شدن فر در اجاق گاز
•    جریان الکتریسیته در بدنه اجاق گاز
•    روشن نماندن شعله اجاق گاز
•    دود زدن و کثیف کردن ظروف
•    زرد سوختن شعله اجاق گاز
•    کار نکردن فندک اجاق گاز
•    گرم نشدن فر گاز
•    شکسته شدن شیشه صفحه اجاق گاز
•    خراب شدن ترموکوپل اجاق گاز
•    خراب شدن بوبین اجاق گاز
•    کار نکردن صفحه دیجیتالی در اجاق گازهای روکار
•    خرابی برد الکتریکی اجاق گاز 


عمده ترین مشکلات در اجاق گازها

در این بخش سعی شده به شایع ترین مشکلاتی که موجب بروز خرابی اجاق گاز می‌گردد، اشاره شود. با این حال برای تشخیص مشکل اصلی بهتر است از نیروی متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برخی از این مشکلات عبارتند از:


•    مشکلات اتصالات برقی

در صورت وجود مشکل در سیم‌ها، محافظ برق و خراب شدن کلید یا ولوم جرقه، مشکلاتی از قبیل جرقه نزدن شعله اجاق گاز پیش می‌آید.


•    گرفتگی سوراخ‎های شعله های گاز

گرفتگی سوراخ های مشعل در اجاق گاز، موجب روشن نشدن یا دیر روشن شدن شعله گاز می‌شود. بهتر است هنگام برخورد با چنین مشکلی با یک برس، پیلوت را تمیز کنید یا اقدام به تعویض آن قطعه نمایید.


•    مشکلات ترموکوپل و بوبین ها

در صورت وجود مشکل در این بخش، زمان زیادی طول می‌کشد تا اجاق گاز روشن شود.

 

•    مشکلات در ژیگولر یا پخش کننده هوا

در چنین حالتی حرارت به اندازه مساوی در شعله پخش کن مشاهده نمی‌شود.
در صورتی که موارد نام برده شده را بررسی نمودید و همچنان خرابی اجاق گاز ادامه یافت، بهتر است برای تعمیر اجاق گاز خود، با ما تماس بگیرید.

 

 

مشکلات اجاق گاز که می‌توان در منزل برطرف کرد:

•    تعمیر مشکل جرقه نزدن اجاق گاز
باقی ماندن چربی غذاها بر روی گاز می‌تواند باعث مسدود شدن شعله های اجاق گاز گردد، در چنین حالتی بهتر است هرچه سریعتر این مشکل را برطرف نمود. در اولین قدم باید محفظه شعله را بررسی نموده و در صورت نیاز اقدام تمیز کردن آن نمود.
اگر سوراخ‌های شعله خیس شده باشند امکان استغاده از آن‌ها تا قبل از خشک کردن سرشعله ها، وجود نخواهد داشت. در صورتی که نشتی گاز وجود داشته باشد، شعله های گاز روشن نمی‌شوند.
برای تعمیر تخصصی تر جرقه نزدن گاز، ابتدا باید نشتی گاز را بررسی کنید و بست شلنگ را محکم کنید.
در صورتی که سرشعله ها به صورت اشتباه روی شعله قرار گرفته باشند امکان بروز مشکل در جرقه زدن وجود دارد.
در صورت بروز مشکل در کارکرد ترموکوپل، امکان قطع و وصل گاز وجود نخواهد داشت.
اگر ولوم (پیج گاز) دچار مشکل شده باشد، باید بررسی شود، ممکن است با تمیز کردن مشکل برطرف شود، یا نیاز به تعمیر آن وجود داشته باشد.

•    تعمیر دیر روشن شدن شعله اجاق گاز
یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل، خراب شدن ترموکوپل دستگاه است. در چنین حالتی امکان متصل کردن جریان الکتریکی در اجاق گاز وجود ندارد. 
برای تعمیر ترموکوپل ابتدا باید بررسی کنید که ترموکوپل دچار سوختگی شده یا می‌توان با تعمیر آن مشکل را برطرف نمود.
یکی دیگر از عواملی که موجب دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می‌شود، مشکل در بوبین است. در صورتی که بوبین را به مدت 20 ثانیه آن را نگهدارید و بعد رها کنید و در جای خود قرار داشته باشد، سالم می‌باشد، در غیر این صورت نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

•    مشکل قطع نشدن فندک اجاق گاز
در صورت بروز مشکل در اتصالات برق یا سوختن جعبه فندک، ممکن است مشکل در قطع نشدن فندک اجاق گاز وجود داشته باشد. هنگامی که رطوبت وارد قطعه های داخلی ترانس شود، موجب اتصالی فندک شده و فندک جرقه می‌زند.

 

انواع خدمات مربوط به تعمیر اجاق گاز    

خدمات عیب یابی و  تعمیر اجاق گاز موارد گسترده ای را دربرمی‌گیرد. به هنگام تعمیر گاز خود می توانید از خدمات زیر بهره مند شوید.     

·   ارائه خدمات تعمیر اجاق گاز برای انواع مدل های اجاق گاز: خدمات تعمیر گاز شامل مدل های مختلف گاز میشود. فرقی ندارد که چه مدلی از اجاق گاز را در خانه خود دارید، تعمیرکاران قادر به تعمیر تمامی مدل ها می باشند. مدل های مختلف اجاق گاز که تعمیرکاران مجموعه ما قادر به عیب یابی و تعمیر آن ها هستند عبارت اند از:

  • تعمیر اجاق گاز فردار
  • تعمیر اجاق گاز پیلوت
  • تعمیر اجاق گاز صفحه‌ای
  • تعمیر گاز توکار
  • تعمیر اجاق گاز قدیمی
  • تعمیر اجاق گاز رومیزی

·   تعمیر برند های مختلف اجاق گاز: امروزه اجاق گاز ها در برند های متنوعی در بازار عرضه میشوند. تکنسین های مجموعه ما با دانش کافی خود  قادر به تعمیر برندهای مختلف اجاق گاز ایرانی و خارجی هستند. این برند ها شامل موارد زیر میشوند:

اجاق گاز برند بوش, آریستون، دوو، پیلوت، اخوان، اسنوا و سایر برندهای ایرانی

·   سرویس کامل اجاق گاز: از دیگر خدمات تعمیر اجاق گاز در مجموعه ما، سرویس اجاق گاز میباشد. ممکن است گاز شما در ظاهر مشکلی نداشته باشد، ولی با یک سرویس می توان مشکلات احتمالی را در دستگاه تشخیص داد.     

·   ارائه خدمات در محل: تمامی خدمات تعمیر گاز در محل اعلام شده از سوی مشتری ارائه داده خواهد شد. به هیچ عنوان نیاز به حمل گاز به تعمیرگاه نیست. تعمیرکار لوازم مورد نیاز تعمیر را همراه خود خواهد داشت.

 

تمیز کردن اجاق گاز

بدون شک نمی‌توان تاثیر تمیز کردن اجاق گاز را در اختلال در عملکرد اجاق گاز نادیده گرفت، در صورتی که اجاق گاز درست تمیز نشود؛ موجب اتصالی و وارد شدن آب به داخل قطعات اجاق گاز می‌شود. همچنین در حالتی که اجاق گاز به صورت صحیح تمیز شود، موجب دیرتر خراب شدن آن می‌شود. بهتر است برای تمیز کردن اجاق گاز، موارد زیر را رعایت نمایید:
•    بهتر است برای تمیز کردن قسمت های لعابی اجاق گاز، از آب ولرم و شوینده ی مناسب استفاده کنید و از محصولاتی که باعث آسیب به قسمت لعابی می‌شود خودداری کنید. 
•    پیشنهاد می‌شود برای شستشوی کلاهک شعله ها از مواد شوینده و آب جوش استفاده کنید.
•    برای لکه های چربی از مواد شوینده های ملایم که خاصیت خورندگی ندارند استفاده نمایید.
•    توصیه می‌شود به هیچ وجه، از پدهای پاک کننده و سیم ظرفشویی و اسید برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده نکنید.

 

 

محدوده قیمت سرویس اجاق گاز

قیمت سرویس اجاق گاز چقدر است؟ قبل از ارائه خدمات میتوان از قیمت تعمیر گاز مطلع شد؟ این سوالات از جمله سوالات متداول مشتریان می باشد. در پاسخ به این سوالات باید گفت نمیتوان بازه مشخصی برای قیمت سرویس اجاق گاز اعلام کرد. همان طور که میدانید به هنگام سرویس اجاق گاز، تک به تک قطعات اجاق گاز بررسی خواهند شد. ممکن است تعمیرکار مجبور به تعمیر قطعه یا تعویض آن شود. هریک از خدمات سرویس و تعمیر اجاق گاز دارای تعرفه های متفاوت میباشد. بهتر است اطلاع داشته باشید که تمامی تعرفه‌ها و نرخ‌ها از سوی اتحادیه به تعمیرکاران اعلام میشود. بنابراین شما میتوانید لیست تعرفه ها را مشاهده کنید. در هر صورت تکنسین با توجه به خدمات ارائه شده، هزینه سرویس گاز را به مشتری اعلام خواهند کرد.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر گاز

تعیین قیمت تعمیر اجاق گاز به عوامل متعددی بستگی دارد. اصلی ترین مورد تعیین کننده قیمت تعمیرات اجاق گاز، تعداد خدمات میباشد. هر چه قدر میزان خرابی اجاق گاز بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش میابد. از سوی دیگر مدل دستگاه شما، ایرانی یا خارجی بودن آن بر روی قیمت تاثیر گذار است. در صورتی که قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد، هزینه خرید آن قطعه بر روی کل هزینه ها افزوده خواهد شد. بدون تردید خرید قطعه اورجینال هزینه های بیشتری به همراه خواهد داشت. مورد دیگری که بر هزینه تعمیرات اجاق گاز تاثیر گذار است، محل سکونت مشتریان میباشد.

 


در این مطلب سعی شد تا عواملی که موجب اختلال در عملکرد اجاق گاز می‌شود، بررسی شود و به شایع ترین این مشکلات به طور اختصاصی اشاره نمود. همچنین اختلالاتی را که میتوان بدون کمک به متخصص این زمینه برطرف کرد همراه با راهنمایی در این زمینه، عنوان شد. اگر با بررسی هرکدام از موارد، مشکل اجاق گاز منزل یا محل کار شما برطرف نشد، بهتر است برای تعمیر اجاق گاز از متخصصین شرکت گاز سرویس در این زمینه بهره‌مند شوید یا برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی با شماره  09121507842 تماس بگیرید. 

 

پاسخ به سوالات متداول درباره تعمیر اجاق گاز
چگونه میتوانم به تعمیرکاران اعتماد کنم؟
چگونه تکنسین مناسبی انتخاب کنیم؟
تعمیرکار چه زمانی مراجعه میکند؟
امکان تهیه قطعات گاز توسط خودمان وجود دارد؟
آیا تعمیر اجاق گاز شامل ضمانت می شود؟
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهران می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین