در حال بارگذاری فایل ...
اپ گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهراندسترسی آسان‌تر

تعمیر فندک اجاق گاز

امروزه اجاق گازها از تنوع بالایی برخوردارند، اجاق گازهای مبله و توکار از شناخته شده ترین اجاق گازهای بازار هستند که هرکدام طرفداران منحصر به فرد خودش را دارد. وقتی صحبت از مشکل و تعمیر اجاق گاز به میان می‌آید نمیتوان از تعمیر فندک اجاق گاز چشم پوشی کرد. فندک اجاق گاز یکی از قسمت‌های مهم و ابتدایی در گازهاست که میتواند باعث مشکلات زیادی در عملکرد درست اجاق گاز شود.

 

راهنمای دریافت خدمات تعمیر فندک اجاق گاز

تعمیر فندک اجاق گاز یک کار حرفه ای اما آسان است. اجاق گازهای امروزی دارای فندک خودکار بوده و برخلاف گذشته می توان به کمک آنها و بدون دخالت دست گاز را روشن کرد. گاهی ممکن است این مدل از فندک ها خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. جرقه نزدن فندک امری طبیعی است. همانطور که فندک گاز یکی از اجزای اصلی اجاق گاز می باشد، در صورت بروز مشکل نیز بهتر است که تعمیر فندک را به تعمیرکاری خبره واگذار کنید.

 

 

معرفی قطعات فندک اجاق گاز

در ابتدا بهتر است با اجزای مختلف فندک اجاق گاز آشنا شوید. با این کار، درک اینکه چه مشکلی در فندک اجاق گاز باعث ایجاد مشکل شده، آسان می‌‌شود.

 

ترانس فندک اجاق گاز

ترانس فندک دستگاهی است برای روشن کردن شعله اجاق گازهای قدیمی، در اجاق گازهای جدیدتر از وسیله ای به نام هاب استفاده می‌شود. ترانس جرقه زن اجاق گاز به دو دسته تقسیم می‌شود:

ترانس جرقه زن ساده

در چنین حالتی با پیچاندن پیج تنظیم شعله اجاق گاز، تمامی شعله ها جرقه می‌زنند.

ترانس جرقه زن اکتیو

در این مدل ترانس‌ها، با پیچاندن پیچ تنظیم شعله، هر شعله به صورت جداگانه جرقه می‌زند. در ساختار این ترانس‌ها، یک مدار جداگانه به منظور کنترل جرقه استفاده شده است.

 

انواع فندک اجاق گاز

فندک اجاق گاز انواع مختلفی دارد که با توجه به مدل گاز به کار گرفته می شوند. در ادامه به دو مدل از فندک های پرطرفدار اشاره شده است:

فندک خودکار یا اتوماتیک:

فندک خودکار جدید ترین مدل به کار رفته در گازها می باشد. این مدل از فندک ها تنها با فشار دادن یکی از پیچ ها روشن می شوند. طرز کار آن به این صورت است که پس از فشار دادن پیچ گاز، تمامی شعله های گاز جرقه میزنند و شما می توانید با چرخاندن سرپیچ، شعله مورد نظر را روشن نمایید.

فندک دستی یا غیر اتوماتیک:

فندک های دستی قدیمی تر از مدل قبل بوده و به وسیله یک دکمه که در کنار پیچ ها تعبیه شده است، روشن می شوند. این مدل از فندک ها نسبت به فندک های اتوماتیک زودتر و بیشتر خراب می شوند.

 

علل خرابی فندک اجاق گاز

عوامل زیادی در کار نکردن فندک یا جرقه نزدن فندک اجاق گاز موثر است. شناخت بهتر این دلایل باعث می‌شود برای تعمیر آن اقدام کنید. البته ممکن است بعد از شناخت این دلایل بتوانید بدون کمک گرفتن از نیروی متخصص و ابزار و دانش خاص در این زمینه، خودتان تعمیر فندک اجاق گاز را بر عهده بگیرید.

سر رفتن مایعات و غذا بر روی اجاق گاز

یکی دیگر از علت های خراب شدن فندک گاز، انسداد شعله ها می باشد: در برخی موارد ممکن است به دلیل ریختن مواد غذایی و چیزهای دیگر روی شعله، منافذ آن بسته شده و فندک گاز عمل نکند و روشن نشود. در این مورد می توانید با تمیز کردن سر شعله و باز کردن منافذ به وسیله یک شی تیز مانند سنجاق یا سوزن آن را تعمیر نمایید. در هنگام انجام این کار می بایست به خوبی دقت کنید تا منافذ زیاد باز نشده یا کج نشوند. در صورتی که مهارتی در این کار ندارید از انجام آن خودداری کرده و تعمیر سرشعله را به فرد خبره بسپارید.

نفوذ آب به داخل فندک اجاق گاز

ممکن است مایعات روی شعله برجا مانده باشد و باعث نم دار آن شود: مرطوب بودن شعله گاز یکی از علت های رایج در روشن نشدن فندک گاز می باشد. به این نکته دقت کنید که اجاق گاز خیس فندک نمی زند و امکان روشن شدن آن وجود ندارد. در این مورد کافی است تا زمان خشک شدن سرشعله ها صبر کرده و سپس اقدام به فندک زدن نمایید. 

نوسانات برق

نوسان داشتن برق یکی دیگر از علت های کار نکردن فندک گاز می باشد: ممکن است به علت نوسانات زیاد برق، فندک گاز شما سوخته باشد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد باید فندک را عوض نمایید. عوض کردن فندک گاز کاری حرفه ای بوده و باید به فرد متخصص سپرده شود. نکته دیگر این است که ممکن است نوسان برق خصوصا در فصل تابستان باعث یکسره شدن فندک و زدن جرقه به طور مداوم شود.

نگهداشتن بیش از حد کلید فندک غیر اتوماتیک

در فندک های غیر اتوماتیک فشار زیاد می تواند باعث خراب شدن فندک گردد: در صورتی که از اجاق گاز های دارای فندک های دستی استفاده می کنید، باید در مراقبت از آنها بیشتر دقت نمایید. زیرا فشار زیاد باعث می شود تا پس از مدتی دکمه یا خود فندک خراب شود. در اینصورت می بایست از یک سرویس کار ماهر جهت تعویض دکمه یا فندک کمک بگیرید.

چرخاندن و پایین نگهداشتن پیچ تنظیم شعله در اجاق گازهای با فندک اتوماتیک

در فندک های اتوماتیک، چرخاندن پیج شعله همزمان با تنظیم شعله اقدام به جرقه زدن فندک هم می‌کند.

 

 

علائم خرابی فندک اجاق گاز

در صورتی که این علائم را در اجاق گاز خود مشاهده کردید بهتر است برای رفع کردن مشکل آن اقدام نمایید. در غیر این صورت ممکن است به مرور زمان باعث خرابی بیشتر اجزای اجاق گاز شود.  

بررسی مدت زمان جرقه زدن

مدت زمان زدن جرقه در فندک به طور معمول در هر ثانیه یک جرقه در فندک زده می شود. اگر مدت زمان بیشتری طول کشید تا جرقه زده شود می بایست فندک گاز مورد بررسی قرار گیرد.

رنگ زرد شعله ها

به رنگ جرقه ها دقت کنید، رنگ سالم و معمول برای جرقه های فندک، آبی می باشد. اگر در زمان جرقه زدن فندک رنگی جز آبی مانند قرمز یا نارنجی مشاهده کردید، باید بدانید که فندک گاز یا جرقه زن به مشکل برخورده است.

 

چه زمانی باید برای تعمیر فندک گاز رومیزی اقدام کرد؟

هر زمان که مشاهده کردید فندک گاز شما کار نمی کند بهتر است به فکر تعمیر آن باشید. در برخی موارد تنها با یک بررسی کوچک مشکل حل شده و نیازی به سرویسکار نمی باشد. ممکن است پس از اثاث کشی و یا تغییر مکان گاز، شیر اصلی را باز نکرده باشید یا برق آن متصل نباشد. در اینصورت با چک کردن جوانب امر مشکل برطرف خواهد شد. اما در برخی موارد ممکن است ایراد گاز از چیز دیگری باشد که نیاز است با سرویس کار آن تماس بگیرید.

 

حدود قیمت تعمیر فندک گاز رومیزی چقدر است؟

هزینه تعمیر فندک گاز به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از، هزینه دستمزد سرویسکار، قطعاتی مصرفی در تعمیر، تعویض برخی از قطعه ها یا سیم های فندک. با توجه به هر کدام از عوامل گفته شده هزینه تعمیر نیز متغیر خواهد بود.

 

چه عواملی بر هزینه تعمیر فندک اجاق گاز اثر گذار می باشد؟

عوامل مختلفی بر هزینه تعمیر فندک گاز شما تاثیر گذار هستند از جمله این عامل ها می توان به ترانس اجاق گاز، ترموکوپل آن، سرشعله گاز، سیم ترموکوپل و چندین مورد دیگر اشاره نمود. هزینه هر یک از ابزار های گفته شده متفاوت بوده و با توجه به خرابی هرکدام هزینه تعمیر فندک اجاق گاز نیز تغییر خواهد کرد.

 

 

پاسخ به سوالات متداول

چه مدت زمانی طول می کشد تا تعمیر فندک فر اجاق گاز انجام شود؟

پاسخ: با توجه به مشغله سرویسکار مدنظر شما و همچنین مشکل فندک گاز این مدت می تواند بین یک روز تا یک هفته متغیر باشد.

علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست؟

پاسخ: در صورتی که پس از زیاد کردن شعله گاز، همچنان شعله کمی دارید می توانید با تمیز کردن شعله ها تا حدودی این مشکل را برطرف نمایید. در صورتیکه با تمیز نمودن منافذ هم میزان شعله افزایش نیافت به سرویسکار مراجعه نمایید.

علت کار نکردن ترموکوپل اجاق گاز چیست؟

پاسخ: علت های مختلفی جهت کار نکردن ترموکوپل گاز وجود دارد، از جمله آنها می توان به قطع بودن سیم ترموکوپل، شکستگی آن و یا قرارگیری آن به صورت نامناسب اشاره نمود.

علت خراب شدن ولوم گاز چیست؟

پاسخ: ممکن است به دلیل خرابی بوبین یا گیر کردن هنگام چرخش و یا استفاده نادرست ولوم گاز خراب شود. در اینصورت نمی توانید میزان گاز را کنترل کرده و دچار مشکل خواهید شد.

علت داشتن سر و صدا هنگام روشن بودن شعله چیست؟

پاسخ: اغلب این مشکل به دلیل وجود گاز یا هوای اضافی می باشد. یکی از علائم آن نیز زرد بودن شعله است.

 

چرا تعمیر فندک گاز رومیزی را به گاز سرویس بسپارم؟

برای تعمیر گاز رومیزی خود مخصوصا فندک آن بهتر است از یک سرویسکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در صورتیکه فندک گاز دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر داشته باشد، بهتر است که آن را با مدل نو عوض نمایید. این کار اگر توسط سرویسکار انجام شود از اطمینان بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. علاوه بر آن در اکثر مواقع قطعه عوض شده دارای گارانتی بوده که می توانید در صورت بروز مشکل مجدد آن را اصلاح نمایید.

 

در این مطلب درباره دلایل خرابی و نحوه تعمیر فندک اجاق گاز صحبت کردیم. اشاره کردیم که عدم اتصال اجاق گاز به شیر گاز اصلی و نیز عدم رعایت اصول ایمنی در هنگام شستشوی گاز میتواند منجر به خراب شدن فندک اجاق گاز شود. بنابراین لازم است در ابتدا دلیل خرابی فندک را بدانید، سپس برای تعمیر آن اقدام نمایید. امیدواریم این محتوا مطالب ارزشمندی را درباره تعمیر فندک اجاق گاز در اختیار شما قرار داده باشد. برای تعمیر فندک اجاق گاز، تعمیر هود و اجاق گاز رومیزی میتوانید همین حالا با شماره تلفن 02188041586 تماس بگیرید و مشاوره رایگان توسط کارشناسان گاز سرویس دریافت نمایید.

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهران می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین