در حال بارگذاری فایل ...
اپ گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهراندسترسی آسان‌تر

تعمیر اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز یکی از لوازم ضروری در هر آشپزخانه‌ای است. امروزه اجاق گازهای رومیزی بسیار باب شده و بسیاری از افراد به خرید آن روی آورده‌اند. البته این وسیله هم مثل هر وسیله دیگری ممکن است خراب شود. معمولاً برای تعمیر گاز رومیزی به تعمیرکار مراجعه می‌کنند. در صورتی که با این وسیله آشنا باشید و به خوبی از آن نگهداری کنید عمر مفید آن افزایش یافته و کمتر درگیر دردسرهای تعمیر و هزینه‌های آن خواهید شد.

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.

راهنمای دریافت خدمات تعمیر گاز رومیزی

در این مقاله راجع به اجزای اجاق گازهای رومیزی و مواردی در رابطه با تعمیر گاز رومیزی و سرویس آن صحبت کرده‌ایم. در انتها نیز به سوالات متداول در خصوص تعمیر اجاق گازهای رومیزی پاسخ داده‌ایم. پس لطفا تا پایان مطلب همراه ما بمانید.

 

 

آشنایی با اجزای اجاق گاز رومیزی

از آنجایی که موضوع این مقاله تعمیر اجاق گاز رومیزی است، قصد داریم شما را با اجزا و قطعات اجاق گازهای رومیزی آشنا کنیم. فرقی ندارد اجاق گازتان چه مدلی باشد، در هر صورت آشنایی با قطعات آن کمک می‌کند که به شکل بهتری از این وسیله استفاده کنید. به ‌عبارتی نگهداری و شستشوی صحیح باعث می‌شود طول عمر اجاق گازتان افزایش یابد.

انواع مختلفی از اجاق گاز رومیزی در بازار موجود است. اما به طور کلی همه‌ی آنها از چند قطعه‌ی اصلی تشکیل شدند. آشنایی با این قطعات به شما کمک می‌کند که سرویس گاز رومیزی را خودتان انجام دهید و در بیشتر مواقع نیازی به تعمیرکار نداشته باشید.

جعبه فندک و ترانس‌های ولتاژ

این قطعه در تمامی اجاق گازها وجود دارد. اما برخی از اجاق گازهای رومیزی دارای فندک اتوماتیک هستند و برخی از آن‌ها  فندک غیر اتوماتیک دارند.

سیم فندک

همه‌ی اجاق گازهای رومیزی دارای سیم فندک هستند. این سیم‌ها به عنوان یک رابط جریان الکتریکی منجر به روشن شدن شعله‌ها می‌شوند.

ترموکوپل

ترموکوپل قطعه‌ای مهم است که در زمان خاموش شدن شعله و نشت گاز، جریان گاز را قطع می‌کند. این قطعه نقش مهمی در ایمنی شما دارد. بنابراین در صورت خراب شدن بهتر است سریعاً نسبت به تعمیر ترموکوپل اقدام نمایید.

میکروسوئیچ

میکروسوئیچ‌ها جریان برق را برای جرقه زدن فندک قطع و وصل می‌کنند. در صورتی که میکروسوئیچ خراب شود، فندک کار نمی‌کند و شعله‌ها روشن نمی‌شوند. خرابی این قطعه ممکن است به خاطر پاره شدن سیم‌های آن، یا گیر کردن زبانه روی ولوم  باشد.

شیر یا ولوم گاز، پایه‌ها، بوبین، ترانس و سر شعله سایر اجزای قطعات اجاق گاز هستند.  آشنایی با این قطعات در خصوص تعمیر گاز رومیزی و به طور کلی نگهداری و تمیز کردن اجاق گاز به دردتان خواهد خورد.

 

ایرادات شایع در تعمیر گازهای رومیزی

اجاق‌ گازهای رومیزی یکی از لوازم خانگی جدید اما پرطرفدار هستند. همانطور که اشاره کردیم این وسیله هم گاهی دچار ایراد می‌شود و به تعمیر نیاز پیدا خواهد کرد. در ادامه برخی از ایرادات رایج در تعمیر اجاق گاز رومیزی را بیان کرده‌ایم. توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است اجاق گاز شما به تعویض قطعه نیاز داشته باشد. اما گاهی هم با یک سرویس کاری ساده مشکل برطرف خواهد شد.

·        روشن نشدن فندک: این ایراد ممکن است در اثر اتصال نامناسب سیم‌ها به ماژول کنترل یا همان فندک اتفاق بیفتد. در چنین وضعیتی شعله‌ها روشن نمی‌شوند. برای حل این مشکل باید با احتیاط عمل کنید و قبل از تعویض یا تعمیر سیم‌های قطع شده، حتما دوشاخه‌ی اجاق گاز را از پریز برق خارج نمایید.

·        ایراد در برد کنترل الکترونیک: گاهی به دلیل قطع شدن برق مدار فندک، اجاق گاز دچار مشکل می‌شود. احتمالاً این ایراد به خاطر مشکل برق در برد کنترل به وجود می‌آید. در این صورت باید برد کنترل را چِک نمایید. توجه داشته باشید که این کار خطرناک است و اگر تخصص و مهارت کافی ندارید، باید آن را به فرد متخصص و ماهر بسپارید.

·        جرقه نزدن شعله پخش کن که به خاطر وجود مشکل در شیر ایمنی گاز اتفاق می‌افتد.

·        خراب شدن فندک به خاطر نوسانات برق، شست و شو با آب زیاد، فشار دادن بیش از حد دکمه فندک و گاهی هم به دلیل سر رفتن مایعات بر روی اجاق گاز اتفاق می‌افتد.

·        مشکلات مربوط به رویه‌ی اجاق گاز که نیاز به تعمیر دارد.

 


 

انواع خدمات مربوط به تعمیر گاز رومیزی

خدمات مربوط به تعمیر گاز صفحه ای یا همان اجاق گاز رومیزی شامل چندین مورد است. توجه داشته باشید که اجاق گاز وسیله‌ای است که با برق و گاز در  ارتباط است. بنابراین جهت پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی، باید  تعمیر و سرویس گاز صفحه‌ای  توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام شود.

رایج‌ترین خدمات مربوط به تعمیرکاری اجاق گاز از جمله تعمیر گاز رومیزی شامل مواردی همچون تعمیر انواع برندهای اجاق گاز صفحه‌ای، تعمیر ترموکوپل، ترموستات، تعمیر فندک، تعویض شیشه اجاق گاز (در صورت صدمه و شکستگی)، تعمیر فندک، مشعل و تعمیر یا تعویض سیم‌کشی اجاق گاز می‌شود.

 

قیمت سرویس و تعمیر گاز رومیزی حدودا چقدر است؟

معمولاً زمانی که اجاق گاز دچار مشکل و خرابی می‌شود، می‌خواهیم هزینه‌ی تقریبی تعمیرات را از قبل بدانیم. در واقع تا زمانی که تعمیرکار اجاق گاز را مشاهده و بررسی نکند، قیمت قطعی برای آن تعیین نمی‌شود. به‌خصوص اگر نیاز به تعویض قطعه باشد؛ که در این صورت باید به قیمت قطعه‌ی مورد نظر در بازار نیز توجه کرد. می‌توان گفت قیمت تعمیر اجاق گازهای رومیزی یا صفحه‌ای بر اساس نوع خرابی، قیمت قطعات مورد نیاز برای رفع خرابی و دستمزد تعمیرکار محاسبه می‌گردد.

 عوامل اثربخش بر هزینه تعمیر گاز صفحه ای

قیمت سرویس کاری و تعمیرکاری اجاق گاز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله می‌توان به نوع و برند اجاق گاز اشاره کرد. برای مثال هزینه تعمیر اجاق گاز رومیزی شیشه ‌ای با قیمت تعمیر اجاق گاز رومیزی استیل متفاوت است. به خصوص اگر شیشه‌ی اجاق گاز شکسته شده باشد و باید تعویض شود. در این صورت هزینه خرید شیشه اجاق گاز به هزینه تعمیر اضافه می‌شود. همین موضوع در مورد سایر قطعات تعویضی یا نیاز به تعمیر صدق می‌کند. در کنار همه‌ی این‌ها زمان صرف شده برای تعمیر هم تا حدودی بر قیمت نهایی تاثیر گذار است.

 


 

چرا گاز سرویس را انتخاب کنم؟

اجاق گاز وسیله‌ای است که به طور مداوم و روزانه چندین بار از آن استفاده می‌شود. بنابراین زمانی که دچار مشکل می‌شود مهم‌ترین مسئله سرعت در تعمیر است. مجموعه‌ی گاز سرویس با بهره‌مندی از متخصصین مجرب و کاربلد تعمیر گاز رومیزی و انواع اجاق گازهای موجود در بازار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

مورد بعدی اینکه گاز سرویس از قطعات باکیفیت و اصلی در تعمیر اجاق گاز رومیزی استفاده می‌کند.  بنابراین اگر اجاق گاز شما به تعویض قطعه نیاز داشته باشد خیالتان از بابت اصلی بودن قطعات جایگزین راحت خواهد بود.

پاسخ به سوالات متداول درباره تعمیر اجاق گاز رومیزی
دلیل روشن نماندن شعله‌ی اجاق گاز چیست؟
دلیل پخش شدن بوی گاز از اجاق گاز چیست؟
کار نکردن فندک به چه دلیل است؟
دلیل دیر روشن شدن شعله گاز چیست؟
دود کردن شعله اجاق گاز به چه علت است؟
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهران می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین