در حال بارگذاری فایل ...
اپ گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهراندسترسی آسان‌تر

تعمیر هود

در گذشته که مطبخ و محل پخت و پز آشپزخانه از دیگر قسمت‌ها به صورت مستقل تعریف می‌شد، مشکلی از بابت تهویه و پخش شدن بوی نامطبوع ناشی از پخت و پز غذا در دیگر فضاهای خانه، پیش نمی‌آمد. اما امروزه با تغییر در صنعت طراحی داخلی و آپارتمان نشینی، تفکیک فضاهای مطبخ از دیگر بخش‌های آشپزخانه انجام نمی‌شود. در چنین حالتی، استفاده از هود آشپزخانه مشکل تهویه و گرم شدن بیش از حد فضای آشپزخانه را تا حد زیادی کنترل می‌کند.

مشکل از جایی شروع می‌شود که پس از مدتی استفاده از هود، در صورتی که مشکلات کوچک آن را نادیده بگیرید، نیاز به تعمیر هود آشپزخانه احساس می‌شود. با ما در ادامه همراه باشید تا علائم و عوامل بروز مشکل در هود آشپزخانه را بیشتر بشناسید. در نهایت راهکارهایی برای عملکرد بهتر هود آشپزخانه به شما پیشنهاد می‌شود.

 

 

راهنمای دریافت خدمات هود

یکی از مهم ترین تجهیزات یک آشپزخانه هود است که علاوه بر زیبایی هوای محیط را تهویه می کند. تعمیر هود با توجه به استفاده مداوم از این وسیله در میان سایر وسایل آشپزخانه بیشتر انجام می گیرد. هود آشپزخانه باعث می شود بوی نامطبوع ازجمله بوی سرخ کردن مواد و بوی تند برخی غذاها در محیط آشپزخانه منتشر نشود. در واقع هود بر روی اجاق گاز نصب می شود تا بوی مواد غذایی در ساختمان پخش نشود. در ایران مراکز معتبر زیادی وجود دارند که تعمیرات هود را به خوبی انجام می دهند.

برای اینکه راهنمای خدمات هود را دریافت کنید بهترین راه مراجعه به سایت های تعمیر اجاق گاز و هود نظیر گاز سرویس است. در این مراکز می توانید به صورت آنلاین خدماتی از قبیل نصب، تعویض و تعمیر هود را مشاهده کنید که از طریق افراد متخصص و آموزش دیده انجام می گیرد.

 

آشنایی با اجزای مختلف هود آشپزخانه

هود برای آشپزخانه یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز است که برای از بین بردن بوی مواد غذایی استفاده می شود. سرویس و تعمیر هود هم از اهمیت زیادی برخوردار است که اگر به خوبی انجام نگیرد عمر این دستگاه کم می شود. اجزای مهم هود آشپزخانه شامل فیلتر هوا، کاور، لوله خرطومی، برد الکتریکی، لامپ هالوژنی، کلیدهای تنظیم کننده، موتور، فن، کلید و قاب، مخزن روغن، ریموت کنترل و سنسورها است. هودها فیلتری برای جذب چربی و آلودگی دارند که نوع متالیک و زغالی آن عمر بیشتری دارند. برخی از هودها دارای حسگر هستند که با توجه به مقدار آلودگی مکش هوا را تنظیم می کنند.

 

ایرادات متداول و شایع در تعمیر هود

نقص فنی هود آشپزخانه مشکلات زیادی را به وجود می آورد خصوصا اگر فضای آشپزخانه کوچک باشد. بعضی از ایرادات شایع در هنگام تعمیر هود ممکن است نیاز به فرد متخصص نداشته باشد. ایراداتی مثل کثیف بودن فیلتر هود که باید به طور مرتب تمیز شود تا چربی مواد به موتور و بقیه اجزا نرسد. رایج ترین ایراد در هنگام تعمیر هود استفاده نادرست از این دستگاه است. ازجمله ایرادات شایع و متداول صدای ناهنجار هود است که ممکن است دچار نقص فنی شده باشد. صدای هود ممکن است علل مختلفی داشته باشد مثلا شل بودن قطعات، خراب بودن موتور و فن دستگاه نمونه ای از ایرادات شایع در تعمیر هود است.

ایراد رایج دیگر در تعمیر هود خراب شدن دکمه روشن و خاموش شدن دستگاه است که ممکن است تاچ پد دچار اشکال شده باشد. ایراد از سیم کشی هود هم می تواند باعث روشن نشدن آن شود که با تعمیر کردن مشکل برطرف می شود.

 

 

عوامل موثر در خرابی هود آشپزخانه

استفاده نکردن از هود در هنگام آشپزی

استفاده از هود در آشپزخانه فقط برای از بین بردن بوی غذا نیست، ممکن است در طولانی مدت، در اثر حرارت زیاد و کثیفی ناشی از چربی مواد سرخ کردنی و... قطعات زیرین هود ذوب شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است 5 دقیقه قبل از شروع آشپزی، اقدام به روشن کردن هود کنید.

 تمیز نکردن به موقع فیلتر

فیلتر هود، باید به صورت مدام تمیز شود، کثیف شدن فیلتر هود به موتور و سایر اجزای آن فشار وارد می‌کند، ادامه دار شدن این روند می‌تواند ایراد ها و خرابی دستگاه شما را چند برابر کند. در صورتی که فیلتر امکان تمیز شدن را نداشت، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

نصب هود در ارتفاع پایین یا خیلی بالا

نصب هود در ارتفاع پایین باعث می‌شود حرارت زیادی به آن وارد شود. همچنین نصب هود در ارتفاع زیاد باعث تاثیر منفی در عملکرد هود می‌شود. از این رو، هود باید در ارتفاع مناسب نصب شود.

وجود اختلالات برقی

مشکل نوسان برق در تمامی دستگاه های الکتریکی، باعث خرابی آن می‌شود. نوسان برق ممکن است باعث ایراد در موتور هود یا اتصالی در عملکرد هود می‌شود.

تمیز کردن اشتباه

اگر با مواد شوینده خورنده یا نامناسب اقدام به تمیز کردن هود آشپزخانه کنید، امکان اینکه در بلند مدت شاهد مشکلاتی مثل کار نکردن کلید‌های فیزیکی یا لمسی هود باشید و یا مواردی از این قبیل، خواهید بود. بهتر است برای تمیز کردن هود، از شوینده مناسب استفاده کنید و مطمئن باشید دوشاخه هود به پریز متصل نیست.

 

بررسی و رفع خرابی های معمول هود

 روشن نشدن

بهتر است بعد از مشاهده چنین مشکلی اقدام به باز کردن خودسرانه هود آشپزخانه نکنید و از نیروی متخصص برای تعمیر هود آشپزخانه کمک بگیرید. زیرا باز کردن هود می‌تواند مشکلات زیادی با خود به همراه داشته باشد. برای حل این مشکل باید از تست کردن قطعات کوچک شروع کنید.

ضعیف شدن قدرت مکش

این مشکل در حالتی که فیلتر هود کثیف باشد یا گرفته شدن در خروجی هوای هود، هرز شدن یا شکستگی پروانه و یا کم بودن دور موتور هود، ممکن است اتفاق بیافتد. برای تعمیر هود آشپزخانه در هنگامی که قدرت مکش هود کم شده است، میتوانید از تعمیرکار یا نیروی متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 روشن نشدن چراغ هود

روشن نشدن چراغ هود، یکی از علائم مشکل نرسیدن برق به قطعات داخلی هود آشپزخانه است. ممکن است ایراد از هود آشپزخانه نباشد و پریز برق دچار مشکل باشد. میتوانید برای تست این موضوع از وسایل الکتریکی دیگر استفاده کنید. اگر مشکلی در این قسمت مشاهده نشد، ممکن است دوشاخه هود خراب شده باشد. برای تعمیر هود می‌توانید از نیروی متخصص استفاده کنید یا اگر خودتان در این زمینه تخصص دارید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

 کار نکردن کلیدهای لمسی

این مشکل بیشتر در حالتی که هنگام تمیز کردن هود خود از مواد شوینده استفاده کرده‌اید یا اقدام به شستشوی هود کرده باشید ممکن است پیش بیاید. اگر برد الکتریکی هود آسیب دیده باشد نمیتوانید نسبت به تعمیر هود آشپزخانه خود اقدام کنید و باید حتما مدار الکتریکی آن را تعویض کنید.

 

 

انواع خدمات مربوط به تعمیر هود

هودها از لحاظ جنس، کیفیت و شکل ظاهری متفاوت هستند اما کاربرد آن ها در محیط آشپزخانه یکسان است. برای تعمیر هود نیز خدمات مشترکی وجود دارد که تعمیرکار آن را ارائه می دهد. انواع خدمات مثل آموزش نحوه ی استفاده از هود، نگهداری و تعمیر و تعویض قطعات آن به صورت تضمینی ارائه می شود. در دنیای امروز با مراجعه به سایت های مختلف می توان به صورت اینترنتی از خدمات مربوط به تعمیر هود بهره‌مند شد.

از دیگر خدمات مربوط به تعمیر هود داشتن لوازم و قطعات مربوط به آن است که در هزینه و زمان صرفه جویی می شود. خدماتی مثل سرویس، نصب، تعمیر هود، تعویض قطعه و غیره از این موارد است. شما تنها با پر کردن فرم می توانید درخواست خود را ثبت کنید تا تعمیرکار در سریع ترین زمان نسبت به تعمیر هود اقدام کند. تعمیرکار بدون جابه‌جایی دستگاه و حتی در هنگام تعطیلی آن را به راحتی تعمیر می کند.

 

قیمت سرویس و تعمیر هود تقریبا چقدر است؟

قیمت سرویس و تعمیر هود با توجه به نوع صفحه کلید و برد آن متفاوت است. با توجه به مدل هود و مکان نصب این قیمت ها افزایش یا کاهش می یابد. برخی از هودها مدت زمان معینی گارانتی دارند که در هنگام سرویس یا تعمیر از تخفیف ویژه و حتی رایگان برخوردار هستند.  هزینه های تعمیر و سرویس هود به قیمت قطعات، برد الکتریکی، پروانه و غیره بستگی دارد. اکثر افراد مایل هستند از قیمت سرویس و تعمیر هود اطلاع داشته باشند تا بدون نگرانی نسبت به این خدمات اقدام کنند. این قیمت ها در سایت های مختلف قابل مشاهده است.

 

عوامل اثربخش بر هزینه تعمیر هود

هزینه هر کالا یا خدمات مربوط به آن با افزایش قیمت ها تغییر پیدا می کند تعمیر هود هم نمونه ای از این خدمات است که افزایش و کاهش قیمت ها بر آن تأثیر می گذارد. نصب و سرویس هود به اندازه و نوع هود نیز بستگی دارد و نوسان قیمت قطعات نیز روی هزینه تعمیر هود اثر دارد. یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه تعمیر هود آشپزخانه خرابی موتور است که با توجه به نوع آن تفاوت دارد. هودهایی که هزینه تعمیر آن ها کم است هودهای زیرکابینتی است که سیستمی بسیار ساده دارند. محل نصب و تعمیر هود نیز در افزایش یا کاهش هزینه ها تأثیر دارد.

 

نکات طلایی نگهداری هود

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از نصب و استفاده از هر وسیله دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. قبل از اینکه به تعمیر هود نیاز پیدا کنید بهتر است در نگهداری آن به نکاتی توجه کنید. سعی کنید همیشه از دور کند هود استفاده کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد. هنگام تمیز کردن هود از قطع بودن برق آن اطمینان داشته باشید. از مواد شوینده قوی برای پاک کردن سطح هود استفاده نکنید و هر از گاهی هواکش آن را چک کنید. قطعات برقی هود را هرگز با دستمال نم دار پاک نکنید. ماهی یک بار فیلتر های فلزی را با آب گرم شست‌وشو کنید. با رعایت این نکات طلایی می توانید سال های سال بدون نیاز تعمیر هود از آن استفاده کنید.

 

 

پاسخ به سؤالات متداول

آیا برای تعمیر هود می توان به هر تعمیرکاری مراجعه کرد؟ خیر. سرویس‌کار یا تعمیرکار هود به خوبی آموزش دیده است و از امکانات مربوط به این کار برخوردار است.

چگونه می توان از بین تعمیرکاران هود فردی مناسب و متخصص پیدا کرد؟ با مراجعه به سایت های مختلف و مشاهده سابقه افراد متخصص و نظرات مشتریان می توان به خوبی از خدمات آن ها استفاده کرد.

آیا می توان با تعمیر هود درآمد مناسب کسب کرد؟ بله زیرا هود یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه است که در تمام فصول سال نصب و تعمیر می شود و افراد می توانند از این طریق کسب درآمد کنند.

آیا ضعیف شدن مکش هود نیاز به تعمیر تخصصی دارد؟ در بیشتر مواقع ضعیف شدن مکش هود به دلیل کثیف بودن فیلتر آن است که نیاز به تمیز کردن فیلتر و چک کردن هواکش دارد.

طول عمر یک هود خانگی چند سال است؟ به طور تقریبی طول عمر هود آشپزخانه 15 سال است که آن هم به نگهداری درست بستگی دارد.

 

چرا تعمیر هود آشپزخانه را به گاز سرویس بسپاریم؟

زیرا گاز سرویس مرکزی معتبر است که از افراد باتجربه و متخصص برای تعمیر گاز رومیزی، تعمیر اجاق گاز، تعمیر هود و ... هود بهره می گیرد. برای تعویض قطعات هود از بهترین نوع آن استفاده می کنند. این مرکز بهترین خدمات را با هزینه ای بسیار مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. معیار اصلی کار برای تعمیرکاران تعمیر قطعه مورد نظر است که آن را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهند. این مرکز بدون جابه‌جایی دستگاه علاوه بر کاهش هزینه، باعث صرفه جویی در زمان می شود.

در این مطلب سعی شد تا با قطعات داخلی هود آشپزخانه، مشکلات عمده‌ای که برای هود، عوامل موثر در خرابی هود آشپزخانه و بررسی و رفع ایرادهای هود آشپزخانه، آشنا شوید. اگر همچنان در تشخیص مشکل هود خود مشکل دارید و نمی‌توانید آن مشکل را بر طرف کنید، بهتر است برای دریافت خدمات تعمیر هود آشپزخانه از نیروهای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید، برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02188041586 تماس بگیرید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گاز سرویس | تعمیر اجاق گاز و هود در تهران می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین